З вересня 2015 року в Україні діє ресурс Єдиний веб-портал використання публічних коштів: Edata завдяки якому кожен бажаючий може відслідковувати витрати бюджетних коштів. Даний ресурс дає змогу аналізувати бюджетні витрати за рік, відслідковувати тенденції та закономірності.  Аналізуючи бюджети міста Богуслав за 2016 та 2017 роки виявили цікаву тенденцію – більше половини всіх витрачених бюджетних коштів “йшли” підприємствам депутата Богуславської міської ради. 2018 рік не став виключенням.

Загальна сума витрат Богуславською міською радою в 2018 році, за даними EData становила – 21 449 365,73 грн (двадцять один мільйон чотириста сорок дев’ять тисяч триста шістдесят п’ять грн, 73 коп).

З цих коштів 13 440 204 грн (тринадцять мільйонів чотириста сорок тисяч двісті чотири грн), що становить 62,7% від загальної суми витрат, отримало Приватне підприємство “Татоян Арташес Гарнікович” (36432040).

Зазначимо, що 16 березня 2017 року рішенням № 343-19-VII “Про впровадження електронних закупівель в інтересах територіальної громади м. Богуслава” депутати Богуславської міської ради визначили Порядок здійснення закупівель товарів та послуг виконавчим апаратом міської ради та комунальними підприємствами Богуславської міської ради. Рішенням визначалося поетапне зниження порогів використання системи ProZorro. А саме система малась використовуватися з 1 квітня 2017 року до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, а робіт – 1 мільйон гривень; з 1 травня 2017 року до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 20 тисяч гривень, а робіт – 750 тисяч гривень; з 1 червня 2017 року до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 5 тисяч гривень, а робіт – 300 тисяч гривень. Як показує практика інших міст, використання торгів дає значні заощадження бюджетних коштів, за рахунок можливості кожному підприємцю чи підприємству брати участь в торгах, що створює конкуренцію. Чинне законодавство не передбачає покарання за невиконання рішень органу місцевого самоврядування, цим користуються і комунальні підприємства і Виконавчий комітет Богуславської міської ради ігноруючи дане рішення, використовуючи ProZorro в поодиноких випадках.

Подібна ситуація з розподілом бюджетних витрат була і в попередні роки. Так за 2016 рік Виконавчим комітетом Богуславської міської ради було здійснено виплат на загальну суму 17 923 287,29 грн. (сімнадцять мільйонів дев’ятсот двадцять три тисячі двісті вісімдесят сім тисяч гривень 29 коп.), з яких 10 676 711,60 (десять мільйонів шістсот сімдесят шість тисяч сімсот одинадцять гривень 60 коп.) грн. було виплачено ПП “Татоян Арташес Гарікович” та ФОП “Татоян Арташес Гарікович”, що становить 59,6% від загальних витрат.

“Тут гадаємо варто роз’яснити, що відповідно до чинного законодавства міський Голова є керівником виконавчого апарату міської ради і саме від його волі та бажання залежить, як та на яких умовах визначаються підрядники”.

Схожа ситуація була і в 2017 році. Як можемо побачити в модулі аналітики системи ProZorro між Виконавчим комітетом Богуславської міської та ПП “Татоян Арташес Гарікович” було укладено 41 договір на загальну суму 11 975 653,90 грн (одинадцять мільйонів девятсот сімдесят п’ять тисяч шістсот п’ядесят три гривні 90 коп.), що становить 52% від загальних витрат за 2017 рік – 23 017 472,70 грн (двадцять три мільйони сімнадцять тисяч чотириста сімдесят дві гривні 70 коп.).

“Отож, можемо робити припущення, що відсутність тендерів та не застосування системи ProZorro може бути вигідно депутату Татояну А.Г., який нагадуємо балотувався від тієї ж партії, що й міський голова”.

Відразу зазначимо, ми не маємо нічого ні проти людей, ні проти їхнього бізнесу, про яких є згадки в цьому матеріалі. Більше того ми не відкидаємо можливості, що вони вигравали б тендери при їх наявності. Але наразі ці люди мають доступ до розподілу бюджетних коштів та мають прямий зиск з використання існуючих правил визначення підрядників.